Співзасновниця бренду Аліна Качоровська розповіла в інтерв'ю для Сьогодні.Lifestyle, як будувати бізнес з рідними людьми та як їх бренд досягнув такого успіху.

Цікаво! Неймовірні прикраси для жінок: як сім'я Козій зробила хобі успішною справою життя

Як все починалося

"Якось одного разу ми сиділи за обіднім столом, і бабуся розповіла, що саме дідусь пошив їй весільні туфлі. Але, знаєте, для них це було щось само собою зрозуміле, час був такий, все в дефіциті", – каже Аліна.

Проте її рідні не хотіли, щоб Аліна продовжувала сімейну справу, тому дівчина вирішила отримати юридичний ступінь.

Але щойно почала вчитися, я відразу паралельно стала приймати замовлення на пошиття взуття. Мама тоді працювала в маленькій майстерні в Житомирі, передавала мені вироби до Києва, і я після пар доставляла їх замовникам,
– зізналася співзасновниця бренду.

Уже в 18 років Аліна побачила перспективу в цій справі, її розвиток. Проте родичі це рішення тоді не схвалили. Вони аргументували, що це справжня чоловіча робота. До того ж, батьки не розуміли, як можна проміняти чистенький юридичний офіс на майстерню, де багато бруду і пилу під час роботи.


Аліна Качоровська / Фото Сегодня

"Але я, наче танк, просто йшла своїм шляхом. Тепер нашому бренду 13 років, але власне взуттєвою справою моя родина займається з 60-х років. Я, до речі, думала над іншою назвою, моя подружка наполягла зробити прізвище брендом", – додала співзасновниця.

Як чоловік став партнером по бізнесу

Коли Аліна та Руслан познайомилися, він працював у банку, але дівчина так "запалила" його своєю справою, що він вирішив разом з нею будувати вже повноцінний бізнес.

"А мені з ним не страшно було пробувати нове – він моя величезна підтримка. Та й співвласників у Kachorovska три – я, чоловік Руслан і мама Олена Леонідівна – ми всі відповідаємо за результат нашої роботи. Важливо знати, що тобі завжди є з ким порадитися, хоча ми і сперечаємося чимало, і сваримося", – сказала жінка.

Читайте також! Прибутковий бізнес: чоловік і дружина створили мільярдну компанію, щоб частіше бути разом

Як не переносити робоче в особисте у сімейному бізнесі? Головний лайфхак Аліни Качоровської заключається в тому, що жодних лайфхаків не існує.

Вона запевняє, що потрібно усвідомити, що немає чарівної пігулки. Так, потрібно дістатися балансу, але часто його досягаєш саме через сварки і з'ясування стосунків. Тож лаятися можна, але завжди згадуйте фразу: "Але я зрештою його/її/їх люблю".

Концепт бренду Kachorovska. Аліна зізналася, що вони хочуть задовольняти потреби клієнтів, можуть і кросівки пошити. "Я навіть не купую взуття інших виробників, все, що потрібно, ми випускаємо самі. Ну добре, хіба що гумові чоботи поки ще не робили", – заявила жінка.


Бренд шиє взуття вже кілька років / Фото Nachasi

Чи купує бренд рекламу? Співзасновниця бренду запевнила, що вони кілька років не вкладали жодної гривні в розкрутку і досить снобістськи ставилися до реклами.

"Але півроку тому зрозуміли, що власноруч почали обмежувати зростання компанії. Так, органічно ми б продовжували зростати, але цього було б замало. Зараз ми більше впевнені в собі і хочемо, аби більше українців дізналися про нас", – сказала Аліна.

Цікаво! Відмовилася від коледжу, щоб побудувати багатомільйонний бізнес у індустрії моди: історія успіху

Кав'ярня як самостійний бізнес

Власники захотіли відокремити ательє від магазину, тож орендодавці запропонували приміщення колишнього банку в Києві, що було на поверх нижче від тодішнього магазину-ательє Kachorovska, пише Nachasi.

Вже за 2 місяці на першому поверсі відкрилася кав’ярня, до якої перемістився магазин, — а ательє залишилось на другому поверсі. Співзасновники справи хотіли, щоби сюди можна було приходити всією родиною, і ніхто з членів такої сім’ї не дратувався би, що мама, наприклад, півгодини приміряє взуття.


Кав'ярня Kachorovska / Фото Nachasi

Кав’ярня планувалася як додаток до основного бренду Kachorovska, проте за 2 роки показала себе як самостійний бізнес. Адже сьогодні в світі це набирає популярності – відкриваються ресторани з лекційними просторами, фотостудії та магазини одягу в поєднанні з кав’ярнями.

Хто працює в команді бренду

Аліна розповіла, що вони мають чотири команди: працівники онлайн і офлайн магазину, фабрики і кафе.

"Ми самі виросли з маленького бізнесу в середній, і тільки зараз починаємо налагоджувати структуру, щоб не дублювалися функції співробітників, починаємо розробляти стратегії на кілька років, все вимірювати в цифрах. Так легше працювати, відразу вимальовується вектор розвитку", – додала співзасновниця.


Один із магазинів бренду Kachorovska / Фото Сегодня

До того ж, працівники нещодавно пройшли курс з "ощадного виробництва" – їм імпонує ідея виробляти рівно стільки, скільки потрібно ринку, не більше. Кількість продажів і є показником того, наскільки ваш товар потрібен і скільки його потрібно виробляти.

"В нас усі рівні, ми не ділимо людей по тому, якої висоти посаду вони займають. Вся різниця лише в досвіді і обсязі знань. Хтось може управляти відразу кількома процесами, а хтось поки одним. Ми уникаємо слів "начальник", "директор", у нас це наставник, куратор – це інша позиція", – сказала Аліна.

Хто з зірок носить взуття бренду Kachorovska

"Ми працювали з усіма топовими українськими дизайнерами як бренд-мануфактура. Дизайнер приходить до нас зі своїм баченням і ескізами, і наше завдання – зрозуміти його і зробити замовлення, враховуючи технологічні можливості", – розповіла Аліна.

Взуття бренду, за словами співзасновниці, прикрашає ніжки Джамали, Наді Дорофєєвої, Тіни Кароль, Каті Осадчої тощо.


Взуття бренду Kachorovska / Фото Сегодня

До того ж, бренд піклується по екологію.

"Я всім раджу обирати те взуття, яке ви не викинете через два місяці – це буде ваш комплімент планеті. Але враховуйте, що немає такого поняття як екошкіра, така шкіра не розпадається і це все одно хімія. Купуйте менше: краще одну річ, але якісну, яка служитиме дуже довго, нехай вона і буде коштувати як кілька інших", – вважає власниця бренду.

Як бабуся-засновниця реагує на бізнес? "Моїй бабусі зараз 80 років. Вона дуже радіє, коли в день народження ми публікуємо її фото в фейсбуці, і наші клієнти її вітають. Але вона не так переживає за справи нашої компанії, як про те, чи поїли ми. Типова українська бабуся", – підсумувала Аліна.