Видання MC.today зібрали історії власників малого та середнього бізнесу, які під час карантину вирішили переформатувати бізнес, знайшли нову нішу і отримали більший дохід, ніж до карантину.

Цікаво Сім'я з США створила багатомільйонний бізнес на доставці їжі: історія успіху та поради

Сімейна пара Сергій Шелест і Тетяна Скорнякова, SheMax

Після невдалих спроб утримати бізнес на плаву пару здолав відчай. Було страшно і сумно, їх періодично накривала депресія. Тому вони запустили чотири нові проєкти, але "злетів" лише один – пристрій для знезараження повітря.

Так, одного вечора чоловік вигадав чудову ідею розробити бактерицидні рециркулятори повітря. Це пристрій, який знезаражує повітря в приміщеннях салонів краси і приватних будинках: позбавляє від бактерій, алергенів і інших шкідливих речовин. І воно безпечне.


Сергій Шелест та Тетяна Скорнякова / фото з фейсбук-сторінки пари

Так, 10 квітня Сергій та Тетяна почали розробляти бактерицидний рециркулятор SheMax-R на своєму виробництві. Чоловік вивчив принцип роботи самого рециркулятора, розробив перший зразок, а Тетяна знайшла постачальників і почала готувати документи. Перші пристрої почали відправляти ближче до кінця квітня.

Скільки коштувало запустити бізнес? За словами пари, вони вклали в новий напрямок трохи більше 300 тисяч гривень, з яких 100 тисяч – пішло на отримання сертифікатів, щоб можна було торгувати в Європі.

Більше про це Спочатку продавали маски та антисептики: історія успіху пари, яка витягнула свій бізнес з кризи

Вже через три дні після запуску вони вийшли на прибуток і отримали стільки попередніх замовлень, що відбили всі витрати на запуск.

"У квітні ми відновили попередній бізнес в декількох країнах. Якщо з 15 березня по 15 квітня продаж витяжок для майстрів манікюру впали на 100%, то з 15 квітня ми відновили їх приблизно на 30%. Наш оборот за травень в три рази більше, ніж за весь 2019 рік", – каже Тетяна.

Владислав Савченко, Foodex24

Киянин Владислав Савченко всього за два тижні запустив сервіс швидкої доставки продуктів у столиці. Хоча він вже 5 років є засновником аутсорсингової IT-компанії PowerCode, яка розробляє програмне забезпечення, сайти і мобільні додатки.

"Коли почалася криза, ми втратили кілька проєктів, частина співробітників залишилися без роботи, і я почав шукати щось, щоб чимось зайняти людей і компенсувати падіння прибутку", – каже Владислав.


Владислав Савченко / Фото MC.Today

І ідея прийшла швидко, адже під час карантину попит на доставку продуктів і ліків різко виріс. Проте зробити замовлення на продукти було фактично нереально, а чекати доставку треба було кілька днів. Тоді Владислав вирішив сам створити сервіс доставки продуктів Foodex24, але не з супермаркетів, а з власного складу.

Моя ідея була в тому, щоб доставляти по Києву замовлення за 90 хвилин без обмежень по вазі. За два дні ми створили базу постачальників і почали телефонувати. Домовитися вдалося тільки з 25. Частина компаній, наприклад Coca-cola, взагалі не виходила на зв'язок, тому їх продукцію ми спочатку просто купували в супермаркеті,
– розповідає підприємець.

Чоловік за цей час найняв ще 35 осіб і вклав в запуск 6 мільйонів гривень, але працювала команда майже 24/7. Щоб організувати доставку, вони домовилися з однією з служб таксі. У них під час карантину впали замовлення, водії сиділи без роботи.

Так, у перший же день запуску на сайт Foodex24 зайшли близько 5 тисяч осіб. Зараз на сайт щодня заходять по 4-5 тисяч відвідувачів, в день роблять до 100 замовлень, але їх кількість постійно зростає. Лише в перший місяць роботи оборот Foodex24 був приблизно 1,5 мільйона гривень.

Ярослав Сойников, Hiitworks

Ярослав з командою запустив онлайн-тренування. "Коли почався карантин, ми закрили мережу з 8 фітнес-студій hiitworks і заморозили абонементи на цей період. Наші клієнти скаржилися на стрес і дефіцит руху, тому ми вирішили піти в онлайн, щоб дати людям можливість займатися вдома", – каже чоловік.

Тому він з командою почав вчитися знімати відео. Вони вибирали ракурс і записували все на iPhone 8+ або 11. А замість штатива часто використовували стійку для присідань або гантелі. Спеціально нікого не наймали, все робили своїми силами.


Ярослав Сойников / Фото MC.Today

Так, перше онлайн-тренування вони провели на наступний день після початку карантину. Наступні два тижні безкоштовно транслювали тренування в соцмережах і паралельно працювали над першими платними онлайн-продуктами.

Окрім серії онлайн-тренувань, вони мали рекомендації по харчуванню, сну, а також лекції про стрес, спілкування з тренером в закритому чаті і завдання для тих, хто хоче привести себе в "продуктивний стан".

Читайте також Дружина створила прибутковий бізнес, надихнувшись подарунком чоловіка: цікава історія успіху

Цікаво, що аби залучити аудиторію, вони використовували свою клієнтську базу і просто дзвонили людям та зверталися до партнерів за інформаційною підтримкою і запускали рекламу в соцмережах.

За карантин платні онлайн-продукти купили вже понад 550 осіб: 80% учасників – їхні старі клієнти, ще 20% – нові. Вони коштують від 600 до 1900 грн, а абонемент на місяць занять в студії - 2500 грн, тому дохід вийшов непоганий.