Через поширення коронавірусу Covid-2019 люди по всьому світу "змітають" з полиць магазинів все підряд: від макаронів до градусників та антибактеріальних спреїв для рук. Тому це принесло багато прибутку підприємству Purell, який виробляє найпопулярніший в Америці антибактеріальний гель для рук.
До теми! Карантин в Україні: чи постраждав український бізнес
За даними Forbes, Purell – це продукт сімейної пари з Огайо, заснованої 74 роки тому. Вони виробляють різні види мила, антибактеріальних гелів і антисептиків. Їх підприємство займає приблизно 25% американського ринку антибактеріальних гелів.
За даними дослідницької компанії IBISWorld, в 2018 році її виручка перевищила 370 мільйонів доларів. Forbes вважає, що компанія повністю належить одній сім'ї і зараз коштує не менше 1 мільярда доларів.
Але зараз відшукати Purell в місцевій аптеці зараз нелегко. Але компанія наполягає, що дефіциту Purell немає.
Антибактеріальні гелі Purell розкупили одразу / Фото Forbes
Підприємства Gojo (дві з яких розташовані в Огайо, а одна – у Франції) працюють на повну потужність, щоб компанія змогла задовольнити помітне збільшення попиту. Спеціально зібрана команда працює понаднормово, щоб задовольнити підвищений попит онлайн.
Історія створення підприємства
Компанію Gojo заснували в 1946 році Голді і Джеррі Ліппман. Під час Другої світової війни Голді працювала майстром на фабриці гумових виробів в Акроні (штат Огайо), де виробляли рятувальні засоби та інші продукти. Голді помітила, що в кінці кожної зміни працівники насилу змивають з рук сліди графіту і вугілля та використовують агресивні хімікати, зокрема бензол, щоб відтерти плями.
Тож подружжя вирішило, що зможе створити більш якісний засіб для чищення. Разом з викладачем хімії з Кентського університету вони розробили перший антибактеріальний гель Gojo (поєднання їхніх імен).
Цікаво! Відмовилася від коледжу, щоб побудувати багатомільйонний бізнес у індустрії моди: історія успіху
Спочатку Джеррі замішував гель в їхньому підвалі і наповнював їм старі банки, які потім продавав. Голді займалася бухгалтерією і закуповувала сировину. Першими клієнтами Gojo були підприємці, які працювали з маслом, жиром та іншими речовинами, що забруднюють – механіки і власники автомайстерень.
Згодом антибактеріальний гель Gojo став настільки популярним, що клієнти компанії почали скаржитися, що їхні працівники крадуть гелі – зливають його в контейнери для ланчу і забирають додому. Тому у 1952 році Джері винайшов і запатентував диспенсер з дозуванням, який за раз видавав тільки одну порцію гелю, що призвело до зростання продажів.
На жаль, дружина померла в 1972 році. У подружжя не було дітей, тому Джеррі призначив свого племінника Джо Канфера новим президентом Gojo. Пізніше він став головою правління і генеральним директором компанії.
Джозеф Канфер (ліворуч), Марчелла Канфер, Джеррі Ліппман (праворуч) / Фото Forbes
Як антибаріальний гель став популярним (ще до коронавірусу)
У 1988 році Gojo винайшла Purell – гель для рук на основі етилового спирту, що не містить води. Згодом саме він став найуспішнішим продуктом компанії.
Однак, як писав New Yorker, першим великим покупцем Purell стала нью-йоркська мережа магазинів Wegmans, яка на початку 1990-х років вирішила розставити диспенсери з гелем по всьому магазину, щоб ними могли користуватися як співробітники, так і покупці.
Читайте також! Прибутковий бізнес: чоловік і дружина створили мільярдну компанію, щоб частіше бути разом
Джон Ноттінгем, чия фірма допомогла Gojo розробити бренд, логотип і упаковку гелю, розповідає, що Purell призначався для продажу підприємствам, поки в 1997 році його не вирішили вивести на споживчий ринок.
Тоді Gojo вирішили за рекомендаціями упакувати гель в прозорий пластиковий флакон і додати до гелевому розчину бульбашки, щоб створити "приємне відчуття свіжості і чистоти". Так, він став популярним продуктом.
Однак, мабуть, головна подія в історії Purell відбулося в 2002 році, коли Центр по контролю захворювань США оновив керівництво за правилами гігієни в сфері охорони здоров'я після того, як дослідження показали, що для медичних працівників антибактеріальні гелі на основі спирту більш ефективні, ніж мило і вода.
Антибактеріальні гелі Purell почали використовувати у лікарнях / Фото NYT
Завдяки цьому Purell швидко завоював ринок лікарських препаратів і навіть до спалаху коронавірусу став майже невід'ємним елементом кабінетів лікарів і лікарень, магазинів і шкіл.
Власник підприємства Джеррі помер в 2005 році, а два роки по тому дочка Канфер (старша з чотирьох дітей) Марселла Канфер Ролнік стала заступником голови правління компанії.